Beurzenverdeling 2016-2019: Grote verenigingen gekort

28 januari 2016 nieuws 0

student-loan-debt

Sinds vorig jaar het bedrag gekoppeld aan een bestuursmaand van €289 naar €425 is opgehoogd, zou dit jaar de daadwerkelijke verdeling tussen de verschillende verenigingen bekend worden gemaakt. Een week geleden was het zo ver, het document is verschenen.

Wat blijkt: de grote gezelligheidsverenigingen moeten inleveren, ten faveure van een aantal kleinere collega’s (Biton en UMTC). De grote winnaars zijn echter de sportverenigingen, die er als cluster genomen gemiddeld ongeveer 12% in maandenaantal op vooruit zullen gaan. Dit, uiteraard, nog bovenop de eerder genoemde verhoging die er al per maand is. Zij hebben deze verhoging grotendeels te danken aan sterk groeiende ledenaantallen, versus een minder sterke groei in de andere sectoren.

Bij de commissievergadering van aankomende maandag zal dit onderwerp ter sprake komen, dus mocht je nog input hebben dan horen wij dat natuurlijk altijd graag. Hier nogmaals de link naar het stuk – mailen kan altijd op g.j.freriks1@uu.nl.

Please follow and like us: