VUUR roept alle studenten op om mee te praten over huisvestingsplannen

24 September 2019 campus press release 0

Foto: Universiteit Utrecht / Bert Spiertz

Maandagmiddag presenteerde het College van Bestuur (CvB) van de UU het nieuwe huisvestingsplan. Na de uitvoering van dit plan bezit de UU 30% minder vastgoed en is de International Campus Utrecht afgestoten.  Lijst VUUR vindt duurzamere huisvesting en geld naar onderwijs erg belangrijk, maar betreurt de gevolgen die het nieuwe huisvestingsplan met zich mee brengt.

De huisvestingsplannen liggen al langer op tafel. Het CvB onderzocht verschillende opties, die allemaal het afstoten van de ICU betekenden. VUUR heeft zich daarom ingezet om de schade aan alle andere faculteiten te beperken.  Partijvoorzitter Job Petersen: “We kunnen nu twee dingen doen: proberen de plannen te wijzigen zonder goed alternatief, of doorzetten en de studenten laten meepraten over verdere herinrichting van de campus.”

VUUR gaat daarom de komende tijd in gesprek met haar achterban en roept alle studenten op om mee te praten, zodat hun stem daadkrachtig vertegenwoordigd kan worden bij het CvB.  Maandagavond is VUUR meteen aanwezig geweest bij een bijeenkomst op de ICU. De impact op studenten is daar de komende jaren het grootst. Petersen: “Het was pijnlijk om te horen dat zij de plannen van het CvB wel ontvangen hebben, maar alleen in het Nederlands. Op een campus waar meer dan de helft alleen Engels spreekt is dat natuurlijk not done. We roepen het CvB daarom op dit zo snel mogelijk recht te zetten.”

Please follow and like us: