Internationalisering

VUUR werkt samen met de PvdUS aan projecten binnen het thema internationalisering. De UU heeft het streven om internationaler te worden. Wij vinden het belangrijk dat elke student de mogelijkheid krijgt om internationale ervaring op te doen. Daarom zijn wij bezig met het organiseren van de week van de internationale student. Een week om de studenten van de UU enthousiast te maken om op exchange te gaan. Momenteel wordt op opleidingsniveau informatie gegeven over het gaan op exchange. Omdat dit pas in oktober is, hebben studenten weinig tijd om na te denken over een uitwisseling. Wij willen een oriënterende week organiseren die voor de zomer zal plaatsvinden zodat studenten ruim de tijd hebben om na te denken en alles uit te zoeken voor de aanmelddeadline van 1 december.

Een ander project binnen het thema internationalisering is het goedkoper maken van Babeltaalcursussen. Wij willen kijken of het mogelijk is om studenten een extra kortingsbon te geven op het moment dat zij worden toegelaten voor een exchange. Studenten krijgen dan de mogelijkheid om een taalcursus te doen van de taal van het land waar zij heen gaan. Wij denken dat de studenten hierdoor nog meer uit hun buitenlandse ervaring kunnen halen.