Lid faculteitsraad FSW

Let op! Lijst VUUR organiseert dit jaar voor het eerst een lijst bij de Faculteitsraad van de Sociale Wetenschappen. Dit gaan we uiteraard professioneel aanpakken. Lijst VUUR is uitgenodigd om te spreken op een interesseborrel die georganiseerd is door de zittende faculteitsraadsleden, die zal aanvangen op 21 februari 15:00 uur op Balkon Pi van het Educatorium. Geïnteresseerden is sterk aan te bevelen deze borrel bij te wonen. Houd voor updates het event of onze facebook in de gaten. De deadline voor het aanleveren van je cv en motivatiebrief is 4 april 23:59.

Vacature

VUUR staat voor een nieuwe uitdaging: de faculteitsraad van Sociale Wetenschappen. Daarvoor zoeken we studenten die het leuk lijken om de belangen van alle studenten aan de Faculteit Sociale Wetenschappen te behartigen bij de totstandkoming van het beleid van het faculteitsbestuur. Lijkt het je wat maar weet je niet goed wat de FR doet? Kijk dan hier voor meer informatie.

Wat is VUUR?
De naam VUUR is een afkorting voor Vereniging Utrechtse Universiteitsraden. We zijn een medezeggenschapspartij die binnen de hele universiteit actief is. Met ook raadsleden in verschillende faculteiten zijn wij een belangrijke speler in het bepalen van de koers van universiteit. Belangrijke documenten, zoals de faculteitsbegroting, het facultaire strategisch plan en regels rondom toetsing, worden ter instemming voorgelegd aan de faculteitsraad (FR). Op deze manier kun jij als medezeggenschapper toezicht houden op het bestuur en beleid van de faculteit en waar mogelijk verbeteringen aan brengen. Ook is er ruimte om zelf initiatieven voor te leggen aan het faculteitsbestuur.

Wie zoeken wij?
Op onze lijst voor de verkiezingen van 2019 zien wij graag inhoudelijk sterke studenten. Uiteraard zien wij graag studenten die betrokken (willen) zijn bij de organisatie van de Faculteit. Daarnaast beschikt de ideale kandidaat over de volgende kwaliteiten:

• Kritische denkvaardigheden;
  • Resultaatgericht en realistisch werken;
  • Goede communicatie skills;
  • Assertief en proactief;
  • Samenwerken in een team;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Eventuele eerdere ervaring met medezeggenschap / inspraak! / bestuur.

Wat ga je doen?
Als raadslid voor VUUR bestaan je werkzaamheden onder meer uit:

• Analyseren van documenten en daarbij beleidsadviezen formuleren;
  • Bewaken van de goede orde binnen de faculteit in zijn geheel;
  • Verdiepen in beleidsstukken over bepaalde thema’s;
  • Onderhouden van contacten bij vele belanghebbende gesprekspartners en de achterban (medestudenten en VUUR);
  • Aandragen van eigen initiatieven of standpunten en deze verdedigen;
  • Deelnemen aan de activiteiten en trainingen van VUUR.

Bijzonderheden

• De tijdsinvestering bedraagt 0,3 FTE (ca. 12 uur per week);
  • De formele startdatum is 1 september 2019;
  • De vergoeding voor het raadswerk is €3100,- per jaar;
  • De vergoeding is exclusief een budget voor scholing en training;
  • Aanwezigheid tijdens de verkiezingen (20-22 mei) is verplicht;
  • De inwerkperiode begint vanaf juni en is te combineren met nevenactiviteiten.

Wat bieden wij?
We zullen er alles aan doen om de geselecteerde kandidaten optimaal voor te bereiden op de verkiezingen en het daaropvolgende raadsjaar. Trainingen en workshops, maar ook gezelligheid en balans! Als lid van VUUR leer je verder in een korte periode bovendien veel betrokken mensen vanuit allerlei studierichtingen kennen. Dat biedt uitstekende mogelijkheden om je ontwikkeling te stimuleren en het eigen netwerk te vergroten.

Faculteitsraadsleden hebben automatisch toegang tot het platform Inspraak! dat alle medezeggenschappers in de faculteit ondersteunt, bijvoorbeeld door de verkiezingen te promoten of trainingen aan te bieden.

Hoe kan ik solliciteren?
Herken jij je in bovenstaande profielschets en ben je enthousiast geworden van de werkzaamheden? Reageer dan gauw! Je kunt tot uiterlijk 4 april solliciteren door je CV en een motivatiebrief (max. één A4) te verzenden naar sollicitaties@verenigingvuur.nl.  Verwerk daarbij in je sollicitatiebrief ten minste één inhoudelijk punt dat je graag in de faculteitsraad zou willen bespreken. Dat mag heel concreet zijn, maar mag ook nog een algemeen beeld zijn. Vermeld in je brief of je voor de faculteitsraad of universiteitsraad solliciteert. De uiteindelijke gesprekjes zullen plaatsvinden met iemand van VUUR en iemand uit de huidige faculteitsraad van Sociale Wetenschappen.

Vragen?
Als je vragen hebt naar aanleiding van deze vacature, neem dan vooral contact met ons op! Je kunt ons bereiken via bestuur@verenigingvuur.nl. Dan gaan wij kijken wie jouw vraag het beste kan beantwoorden!