Verkiezingen

NEDERLANDS | ENGLISH

Wanneer en waarvoor zijn er verkiezingen?

Van 20 tot en met 22 mei kunnen studenten van de Universiteit Utrecht medezeggenschappers verkiezen! In elke laag van de organisatie van de Universiteit Utrecht denken studenten en medewerkers mee over het beleid en geven adviezen aan de verschillende bestuurlijke organen. Lijst VUUR is één van de partijen die meedoet en onderscheid zich door haar omvangrijke netwerk van ervaren medezeggenschappers, zowel in de universiteitsraad als in de faculteitsraden.

Hoe kan ik stemmen?

Tijdens de verkiezingen is het mogelijk om op VUUR te stemmen via deze link met je Solid-ID! Nog niet helemaal overtuigd? Lees dan gauw verder!

Kan ik zelf meedoen aan de verkiezingen?

Ja, dat kan! Op het moment zijn wij op zoek naar nieuwe kandidaten voor onze fracties in de universiteitsraad en de faculteiten Bètawetenschappen, Geesteswetenschappen, REBO en Sociale Wetenschappen. Kijk eens naar de vacatures op onze vacaturepagina! Staat jouw faculteit hier niet tussen maar wil je wel in de faculteitsraad? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

Waarom zou ik op Lijst VUUR moeten stemmen?

Lijst VUUR is een lokale partij die zich inzet voor de belangen van alle studenten aan de Universiteit Utrecht. Als enige partij is VUUR een organisatie die meedoet aan verkiezingen binnen de hele universiteit. Op deze manier kunnen wij de belangen van studenten uit veel verschillende faculteiten zo goed mogelijk behartigen. Omdat wij een vereniging zijn kennen onze fractieleden elkaar ook goed. Zodoende zijn we gemakkelijk op de hoogte van wat er allemaal speelt binnen de universiteit en kunnen we daar het beste in de medezeggenschap op inspelen. Daarbij hebben wij als vereniging ook de mogelijkheid om trainingen te organiseren, zodat wij onszelf continu kunnen blijven verbeteren en de kwaliteit van de medezeggenschap omhoog gaat. Kwaliteit vinden wij namelijk erg belangrijk. Daarom hebben al onze kandidaten ook een uitgebreide sollicitatieprocedure doorlopen. Naast de kwaliteit van onze raadsleden, vinden wij het bij medezeggenschap belangrijk om niet afhankelijk te zijn van besluiten die ergens anders in het land worden gemaakt. Dat gebeurt namelijk al genoeg. Wel vinden we het belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de landelijke ontwikkelingen op het gebied van onderwijs.

Ben je benieuwd naar onze standpunten per thema? Deze kun je nu hier lezen of klik op de link onderaan deze pagina om ons verkiezingsprogramma te downloaden! Geen zin om te lezen, maar wil je wel al meer weten over onze standpunten? Bekijk dan een van onze campagne filmpjes gemaakt door onze fractie van de U-Raad uit 2017-2018!

Wat doet de universiteitsraad eigenlijk?

Tijdens de verkiezingen kun je onder andere stemmen voor de studentgeleding van de universiteitsraad. Wil je meer weten over wat de U-Raad precies voor jou betekent? Kijk dan het onderstaande filmpje!

Lees hier ons volledige verkiezingsprogramma