Studentenwelzijn

Er is in toenemende mate zorg over de mentale gezondheid van de studenten. Lijst VUUR en collega’s in de Universiteitsraad houden de vinger aan de pols. Er lopen een aantal projecten in de UU die een verbetering zouden kunnen omvatten:

1.  Thermos
    THERMOS is een universitair breed project om jou als student inzicht te geven in je studeergedrag, -ervaring en studievoortgang. Aan de hand van feedback krijg je handreikingen om nog efficiënter en effectiever te leren. De eerste stap in dit project is een behoefteonderzoek, waarin we onderzoeken welke informatiebehoefte studenten, docenten, tutoren en studieadviseurs hebben en hoe deze informatie het beste kan worden gepresenteerd. Daarom organiseert Thermos drie focusgroepen voor alle studenten van het UMC Utrecht en de Universiteit Utrecht. Voor je bijdrage krijg je een tientje per focusgroep. Meedoen? Mail dan naar m.j.h.berendsen-4@umcutrecht.nl
    Download de folder voor meer informatie:  flyerthermos.pdf (6 downloads)
  2. Stichting OER
    Ook St. OER doet onderzoek naar studentenwelzijn met een focus op preventie in de bachelorfase. Om het onderzoek vorm te geven horen we graag de mening van de Utrechtse student! Wil jij graag je mening laten horen en OER helpen bij het onderzoek? Meld je dan aan voor een focusgroep (13 november) via onderstaand formulier! Voor een hapje/ drankje wordt gezorgd  https://goo.gl/forms/G4tlvp4jTN07xAiy1
  3. Living HealthyChallenge
    Deze challenge is speciaal bedoeld voor studenten van Universiteit Utrecht, Hogeschool Utrecht, HKU, MBO Utrecht en ROC Midden-Nederland. Iedereen die denkt met zijn of haar expertise en interesse bij te kunnen dragen, is welkom. Je werkt in deze challenge samen met organisaties als Gemeente Utrecht en UMC Utrecht op bijzondere locaties. Meld je nu aan!
  4. Taskforce Studentenwelzijn
    Het mede door Lijst VUUR opgerichte taskforce gaat het vraagstuk studentenwelzijn structureel onderzoeken, het college van bestuur van adviezen voorzien en allerlei activiteiten organiseren die met het onderwerp te maken hebben. Heb je nou een supergoed idee, wat echt bij een bestuurder op het bureau moet komen? Mail dan naar:  studentwellbeing@uu.nl
  5. Overig
    Er zijn nog meer onderzoekers en maatschappelijke partners met het onderwerp bezig. Voor medezeggenschappers en onderzoekers verdient het aanbeveling het actieplan studentenwelzijn eens door te nemen. De faculteit geneeskunde organiseert bovendien 3 december een burn-out brainstorm (aanmelden via de assessor). Ook de gemeenteraad is op zoek naar input.
Please follow and like us: