Verkiezingen

Kandidaten

Stem VUUR!

Over de verkiezingen

Wanneer en waarvoor zijn er verkiezingen?

Het is nog niet bekend wanneer het weer mogelijk is dat studenten van de Universiteit Utrecht medezeggenschappers verkiezen, maar dit zal ergens in mei 2020 zijn. In het najaar wordt meer informatie bekend gemaakt over de exacte data.

In elke laag van de organisatie van de Universiteit Utrecht denken studenten en medewerkers mee over het beleid en geven adviezen aan de verschillende bestuurlijke organen. Lijst VUUR is één van de partijen die meedoet en onderscheid zich door haar omvangrijke netwerk van ervaren medezeggenschappers, zowel in de universiteitsraad als in de faculteitsraden.

Hoe kan ik stemmen?

Tijdens de verkiezingen is het mogelijk om op VUUR te stemmen met je Solid-ID! Nog niet helemaal overtuigd? Lees dan gauw verder!

Kan ik zelf meedoen aan de verkiezingen?

Leuk dat je interesse hebt om kandidaat te staan voor VUUR! Op het moment zijn we niet actief op zoek naar nieuwe raadsleden, maar geef vooral je interesse aan. Naar verwachting zullen de sollicitaties weer vanaf januari plaatsvinden. Wel is het natuurlijk mogelijk om op een andere manier actief te zijn voor VUUR. Houd onze vacaturepagina goed in de gaten tot die tijd! Daarnaast kun je natuurlijk ook alvast lid worden om op de hoogte te blijven van de allerlaatste ontwikkelingen en nu al mee te praten met de medezeggenschappers van 2019-2020. Lijst VUUR hoort namelijk graag de meningen van andere studenten. Tot gauw!

Waarom zou ik op Lijst VUUR willen stemmen?

Lijst VUUR is een lokale partij die zich inzet voor de belangen van alle studenten aan de Universiteit Utrecht. Als enige partij is VUUR een organisatie die meedoet aan verkiezingen binnen de hele universiteit. Op deze manier kunnen wij de belangen van studenten uit veel verschillende faculteiten zo goed mogelijk behartigen. Omdat wij een vereniging zijn kennen onze fractieleden elkaar ook goed. Zodoende zijn we gemakkelijk op de hoogte van wat er allemaal speelt binnen de universiteit en kunnen we daar het beste in de medezeggenschap op inspelen. Daarbij hebben wij als vereniging ook de mogelijkheid om trainingen te organiseren, zodat wij onszelf continu kunnen blijven verbeteren en de kwaliteit van de medezeggenschap omhoog gaat. Kwaliteit vinden wij namelijk erg belangrijk. Daarom hebben al onze kandidaten ook een uitgebreide sollicitatieprocedure doorlopen. Naast de kwaliteit van onze raadsleden, vinden wij het bij medezeggenschap belangrijk om niet afhankelijk te zijn van besluiten die ergens anders in het land worden gemaakt. Dat gebeurt namelijk al genoeg. Wel vinden we het belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de landelijke ontwikkelingen op het gebied van onderwijs.

Ben je benieuwd naar onze standpunten per thema? Deze kun je nu hier lezen of klik op de link onderaan deze pagina om ons verkiezingsprogramma te downloaden! Geen zin om te lezen, maar wil je wel al meer weten over onze standpunten? Bekijk dan een van onze verzameling aan campagnefilmpjes gemaakt door de jaren heen!

Wat doet de universiteitsraad eigenlijk?

Tijdens de verkiezingen kun je onder andere stemmen voor de studentgeleding van de universiteitsraad. Wil je meer weten over wat de U-Raad precies voor jou betekent? Kijk dan het onderstaande filmpje!

Lees hier ons volledige verkiezingsprogramma