Kandidaten faculteitsraad Sociale Wetenschappen

NEDERLANDS | ENGLISH

Kandidaten faculteitsraad Sociale Wetenschappen

Dit jaar maakt VUUR haar debuut in de faculteitsraad Sociale Wetenschappen! Deze gemotiveerde toppers op onze lijst zijn bekende gezichten van Sociologie, Psychologie en Culturele Antropologie, die goed weten wat er binnen de faculteit speelt. Ze brengen veel ervaring met zich mee en kunnen niet wachten om zich in te zetten voor studentenwelzijn, duurzaamheid en de verbetering van ons onderwijs! In het verkiezingsprogramma kun je meer lezen over welke standpunten ze komend jaar willen verwezenlijken. Houd ook hun Facebookpagina in de gaten voor actuele updates en stem Lijst VUUR op 20 t/m 22 mei!

BSc Sociologie

1) Anneloes Krul

Usocia, OC sociologie

#1: Anneloes Krul!

Deze tweedejaars sociologie studente maakt dit jaar de stap van campagneleider bij de gemeenteraadsverkiezingen naar lijsttrekker van de lijst VUUR op de FSW. Als lid van de onderwijscommissie heeft ze veel ervaring met medezeggenschap op de FSW, en weet ze wat er speelt binnen de verschillende opleidingen. Naast medezeggenschap op de UU is ze ook al jaren als vrijwilliger betrokken bij het Erasmus+ programma, die uitwisselingen organiseren om jongeren te betrekken bij maatschappelijke topics als democratie, klimaatverandering, burgerschap en sociale ongelijkheid. Kennis die goed van pas gaat komen om dit jaar de focus te leggen op de kwaliteit van onderwijs, kleinschaligheid en de veranderende positie van de student in de maatschappij!

2) Adri Slaats

Alcmaeon
Focus: studentbetrokkenheid

Adri zul je mogelijk al kennen als bestuurslid U.P.V. Alcmaeon en de rol als contactpersoon Inspraak! Die hij dit jaar met volle enthousiasme heeft vervuld. Als Commissaris Onderwijs heeft hij al veel van de faculteit gezien en is hij erg op de hoogte van wat er speelt. Met jaren ervaring in de medezeggenschap wilt hij zich nu inzetten voor de studenten van de faculteit sociale wetenschappen. Adri wilt dat jouw stem gehoord wordt!

BSc Antropologie

3) Käthe Ploeger

Djembé
Focus: duurzaamheid

Käthe is goed op de hoogte van de zaken binnen de faculteit als huidige voorzitter van studievereniging Djembé en tevens tweedejaars student Antropologie. Ze weet van aanpakken en wil zich dan ook dolgraag inzetten om jouw studententijd zo mooi mogelijk te maken! Aankomend jaar zal Käthe zich hard maken voor de verduurzaming van de FSW, een onderwerp waar ze nu ook al dagelijks mee bezig is. Bijvoorbeeld door het plaatsen van zonnepanelen, beter omgaan met het energieverbruik en het vergroenen van het Utrecht Science Park. Verder wil ze volgend jaar de Arbeidsmarktoriëntatie uitbreiden binnen de Sociale Wetenschappen.

BSc Sociologie

4) Sophie Opdam

Usocia
Focus: studentenwelzijn

Als derdejaars student Sociologie met ervaring als bestuur bij studievereniging Usocia én ervaring in de medezeggenschap van de FSW is Sophie zowel goed op de hoogte van veranderingen in de Faculteit als de mening van de student.  Ze heeft vooral oor voor wat studenten graag zouden willen en is bereid zich daartoe voor de volle 100% in te zetten! Vroeger heeft ze gedebatteerd en is van plan deze skills ook in te zetten in de Faculteitsraad! Een onderwerp wat haar erg aan het hart gaat is de studentenwelzijn. Ze wilt graag dat stress onder studenten erkent wordt in de maatschappij. Daarnaast vind ze het belangrijk dat studenten symptomen van stress herkennen en burn-outs kunnen voorkomen door op tijd in te grijpen. Hier schreef ze eerder al over in het NRC.

5) Derya Kilit

Alcmaeon
Focus: studiefaciliteiten

“Blussen doen we samen!”, zal je Derya als kandidaat van VUUR vaak horen zeggen. Om als faculteit sterker te worden, wil ze namelijk zo veel mogelijk studenten betrekken om ideeën en wensen in te brengen. Als eerstejaars student Psychologie kan ze overigens met een andere, heldere blik kijken naar kwesties die al langer spelen binnen de faculteit. Kwesties als een duurzame en prettige studie- en werkomgeving is een van haar prioriteiten. Dit wil ze bereiken door te letten op de temperaturen, de luchtverversing, het aantal studieplekken en de faciliteiten, zoals stopcontacten in de gebouwen. Ook staat op haar lijstje dat ze zich wil inzetten voor de optimalisering van het studentenwelzijn en de toegankelijkheid van de studentenpsycholoog.

BSc Algemene Sociale Wetenschappen & BA Geschiedenis

6) Floris Boudens

WOinActie, UHSK, Eureka, Stichting OER
Focus: studentenwelzijn

Focus: studentenwelzijn &rechtvaardige verdeling van middelen

Floris (22, Geschiedenis en Algemene Sociale Wetenschappen) is van opvatting dat het heel belangrijk is dat studenten hun mening doen gelden. Ga dus sowieso stemmen! Voor de Uraad en je faculteitsraad.

Na een jaar Universiteitsraad weet hij dat het belangrijk is dat gemotiveerde en hardwerkende mensen de raad bedienen. VUUR heeft die mensen in overvloede. Bovendien is VUUR een partij die opkomt voor de belangen van alle studenten.

De teruglopende onderwijsfinanciering vanuit het Rijk storen Floris zo erg dat hij zo nu en dan ook de straat op gaat om te protesteren tegen o.a. de werkdruk in Nederlandse academia, de afschaffing van de basisbeurs, verhoging van schuld/rente/hypotheek voor studenten. Maar ook intern kunnen we soms zuiniger omgaan met belastinggeld… Floris doet altijd zijn best voor jouw centen en rechten!

BSc Sociologie en BA Filosofie

7) Young-il Kim

Descartes College
Focus: onderwijs

Als iemand die reeds aan verscheidene internationaal hoog aangeschreven universiteiten heeft gestudeerd (o.a. University of Cambridge en California Institute of Technology), weet Young-Il wat de waarde is van kwalitatief hoog onderwijs. Momenteel doet Young-Il drie honoursprogramma’s (Descartes, FSW, Humanities). De toewijding van VUUR om onderwijs als prioriteit te stellen en de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren spreekt me dan ook zeer aan. Lijst VUUR komt daarnaast met concrete voorstellen, waarvan ik geen enkele twijfel heb dat ze effect zullen sorteren, maar ook over de juiste, uiterst capabele mensen om deze te realiseren.

BSc Sociologie en BA Filosofie

8) Jesse Wijlhuizen

Usocia, STUF, CNV jongeren, Jonge Democraten
Focus: studentontplooiing

Tijdens zijn studies Sociologie en Filosofie heeft hij de afgelopen jaren ervaring opgedaan als voorzitter bij de studievereniging Usocia en het studentenbestuur van het Utrechts Universiteitsfonds. Verder heeft hij jongeren mogen vertegenwoordigen tegenover de nationale politiek op het gebied van het Nederlandse onderwijssystemen en de toekomst van het pensioenstelsel.

Hij wil graag aan de slag in een faculteitsraad die goed zichtbaar aan het werk is voor alle UU-studenten. Hij wil zich inzetten voor een menselijker klimaat op de Faculteit Sociale Wetenschappen waar de ontplooiing en het welzijn van zowel studenten als docenten centraal staat. In dit zoeken naar een menselijker klimaat moet de onderwijskwaliteit altijd de prioriteit zijn. Jesse staat ook kandidaat voor de Universiteitsraad!

BSc Algemene Sociale Wetenschappen

9) Maarten van Eijk

FeCo Versatille, Unitas
Focus: onderwijs

Maarten (25) is student algemene sociale wetenschappen, lid van studentenvereniging Unitas en werkt parttime als barman. Door dit veelzijdige studentenleven snapt hij als de beste hoe overweldigend het studentenleven kan zijn. De belangrijkste punten voor Maarten zijn studentenwelzijn en duurzaamheid.

10) Eline Vis

Alcmaeon, OC Psychologie
Focus: onderwijs

Ik vind het belangrijk dat alle meningen gehoord worden en dat iedereen als gelijkwaardig met elkaar kan communiceren om zo tot de beste ideeën te komen. Ik vind het daarom ook belangrijk dat er een open/welkom sfeer hangt op de Universiteit waarin mensen zich durven uit te spreken.

Stem op jouw favoriete kandidaat!