Christmas goals: Marijn Baars

21 December 2020 Christmas goals university participation 0

Christmas goals: Marijn Baars

“Je studententijd is een van de belangrijkste momenten voor je ontwikkeling: je studeert, je haalt een graad en je ontwikkelt jezelf zowel persoonlijk als professioneel. Daarom is het belangrijk dat we door de verschillende vormen van medezeggenschap die we hebben, van cursusevaluaties tot universiteitsraad, blijven werken om onze studenten zoveel mogelijk tegemoet te komen in hun noden en verwachtingen. Dit jaar hoop ik ondanks corona de banden tussen studenten en medezeggenschap warm te houden, en stappen te zetten in het professionaliseren van de medezeggenschap.”

Chair of the student section

As the chair of the student section, you have less time to work on projects. Marijn knew that when he took up this position. Nevertheless, the chairmanship also offers many opportunities to establish contacts with the various actors in and around the participation, both within the UU and beyond.

working conditions for student participation

Marijn is working on a national lobby to offer student representatives a decent reward for their work, he brings different people who are committed to students in corona time in contact with each other and, together with the other VUURtjes, is committed to better working conditions for the boards of the study associations.