Andreia Duque

Andreia Duque

Plek 2 Universiteitsraad 2020-21
Studie: Economic Policy

Olá! Andreia is overgekomen vanuit de zuidwestkust van Europa waar de zon bijna iedere dag schijnt, van Portugal naar Nederland. De ‘catchy Nederlandse vibe’ zoals ze het zelf beschrijft heeft haar hier naartoe gehaald en er is geen andere plek waar ze zou willen wonen en studeren! Ze is lid van haar studievereniging ECU’92 en als hobby basketbalt ze bij Olympos. Al voordat ze hier naartoe kwam realiseerde ze zich hoe belangrijk het is om als international de Nederlandse taal en gewoontes te leren en te mengen met de lokale gemeenschap. Er zijn 1537 internationale studenten afkomstig uit 118 verschillende landen die de studentenpopulatie van de UU vormen. Het leert je om in een internationale omgeving te functioneren en diversiteit te omarmen. Als de oprechte en goudeerlijk persoon die Andreia is krijgt ze kippenvel van het werken voor mensen hun moral rights?. Sociale integratie is één van de belangrijkere dingen voor het thuisvoelen en functioneren. Hierom kun je zeker op Andreia rekenen om integratie te bevorderen en het internationale netwerk van de UU te bevorderen.

VUUR = Inclusiviteit