Joost van Woerkom

Joost van Woerkom

Plek 7 Universiteitsraad 2020-21
Studie: Liberal Arts & Sciences

Geboren Groninger, wonend in Den Haag en studerend in Utrecht. In 2015 begon Joost aan zijn studie Biologie in Groningen, om via de TU Delft vervolgens vandaag de dag in zijn tweede jaar van Liberal Arts & Sciences terecht te komen. Naast de verschillende vakgebieden waar Joost zich mee bezig heeft gehouden, heeft hij tijdens zijn studie ook een ruime werkervaring opgedaan. Dit deed hij binnen verschillende sectoren. Zo beklede hij functies binnen de horeca en evenement management. Het interdisciplinaire aspect van zijn studie en zijn activiteiten buiten colleges om zijn kenmerkend voor het leven dat Joost wil leiden, verrassend en divers. Verder is Joost vaak te vinden in de horeca, soms om te studeren, maar vaker om samen te zijn met vrienden.

Joost weet als geen ander dat studeren meer kan zijn dan de gebaande paden volgen. Het is gebruikelijk om naast de studie te werken, vrijwilligerswerk te doen of actief te zijn binnen een vereniging. Joost streeft er naar het voor studenten makkelijker te maken om dit soort extracurriculaire activiteiten te ondernemen, juist omdat het zo belangrijk is voor het leven dat je na je studie gaat leiden. Maar ook verwacht hij van de universiteit dat er ondersteuning geboden wordt aan studenten voor wie het studeren wat moeilijker is. Of dit nu gaat om financiële, sociale, fysieke of mentale beperkingen. Oftewel: passend en persoonlijk onderwijs voor iedereen!

VUUR = Zelfontplooiing