Niek van Baardewijk

Niek van Baardewijk

Plek 6 Universiteitsraad 2020-21
Studie: Bestuurs- & Organisatiewetenschap

Afkomstig uit een druk gezin met drie oudere broers is Niek niet op zijn mondje gevallen. Tijdens zijn middelbare school deed hij veel mee aan debatwedstrijden en groeide zijn politieke interesse. Vanuit die interesse begon hij zijn studie Bestuurs- en Organisatiewetenschappen. Zijn focus ligt op onderwijs; dit ontwikkelt voortdurend, zowel actief als passief. Mensen ontwikkelen door onderwijs en onderwijs ontwikkelt weer door mensen.

In zijn vrije tijd spreekt hij graag af met vrienden, luistert hij graag naar singer-songwriter muziek of probeert hij zelf piano te spelen. Ook is hij lid van de studentenvereniging de VGSU. Niek is analytisch, het meest op zijn plek in de kritische rol als advocaat van de duivel om te zorgen dat alles goed verloopt en elk tegenargument gehoord is. Door dit jaar in de Universiteitsraad te gaan hoopt hij deze kritische stem te kunnen laten horen namens alle studenten.

VUUR = Eerlijke Bestuursbeurzen