Roman Monte

Lijsttrekker Universiteitsraad 2020-21
Studie: Biologie

Als je Roman ziet heeft hij doorgaans een lach op zijn gezicht. Stress vindt hij dan ook overbodig. Begrijp het niet verkeerd want hij is zeer gedreven. ‘Maar zo lang je vertrouwen hebt in je kunnen is er geen reden voor’, zegt hij. Zijn gedrevenheid zie je terug bij zijn rol als studentvoorzitter bij de faculteitsraad bèta waar zeker geen blad voor de mond neemt. Daarnaast doet hij hard zijn best om uit te blinken met zijn sport, het Polsstokhoogspringen.

Met zijn grote mond wil hij graag studenten vertegenwoordigen die deze misschien niet hebben of niet in een positie zitten om deze te laten horen. Ongeacht je studie, afkomst, of dat je ergens al dan niet bij een vereniging zit. Tevens wil hij ervoor zorgen dat álle hoorcolleges opgenomen worden. Dit vindt hij sowieso al belangrijk maar door de COVID-19 crisis worden wij ook maar weer extra geconfronteerd met de noodzaak ervan. Zo kun je zelfs in moeilijke tijden onderwijs blijven volgen ook al lukt het niet om fysiek aanwezig te zijn. Zo kunnen we toch verbonden blijven.

“Ik wil graag een verbindende factor zijn”

VUUR = Verbindend