Léon Gerridzen

“Ik wil elke student tot hun recht zien komen”

Léon Gerridzen

“Zijn Twentse nuchterheid en eindeloze ambitie vormen een gouden combinatie. Léon heeft de UU al vanaf veel kanten mogen meemaken en heeft hierbij waardevolle ervaring opgedaan. Nu vindt hij het hoog tijd dat hij deze ervaring terugbrengt naar de bron, in de vorm van een pragmatische blik, een kritisch oordeel maar ook een mensgerichte aanpak: iets wat je in hem terugziet als bestuurslid van zijn studentenvereniging SIB-Utrecht. En wanneer daar ruimte voor is, gooit hij er ook graag een Twents gezegde in – met een grote glimlach.

Als het op onderwijs aankomt, staat één ding volgens hem vast: iedereen verdient gelijke kansen. Iedereen moet zich kunnen ontplooien en hun passies navolgen. Er is een duidelijke achterstand in informatievoorziening met betrekking tot bachelors – bij het vertellen van zijn studiepad krijgt hij regelmatig een antwoord als: “Oh, kan dat? Als ik dat wist, had ik het ook anders gedaan.” Naast de grotere punten als duurzaamheid en internationalisering, wil hij zich dan ook inzetten voor een inclusieve omgeving waarin elke student al hun mogelijkheden kan benutten, bijvoorbeeld met een plenaire studieplanningsvoorlichting aan het begin van alle studies – want alleen op die manier kun je jezelf ontwikkelen tot je volle potentie.”