Maureen Wirds

“Voor een dosis positieve energie ben je bij Maureen aan het goede adres. Haar zul je dan ook het meest zien genieten van een actief leven gevuld met veel (sociale) activiteiten. Ook is ze door haar passie voor sport regelmatig op roeivereniging Orca te vinden om fanatiek te roeien. Een drukke agenda is voor haar echter geen probleem, want gelukkig kan ze goed plannen en overzicht houden waardoor er altijd ruimte is voor meer leuke bezigheden. En lukt het even niet zoals gepland? Dan zegt ze onbezorgd: “Een omweg is ook een weg, dus kom je er wel op een andere manier”. Opgeven zul je in haar woordenboek dan ook niet snel tegenkomen.

Niet iedereen heeft de kans om diens stem te laten horen, dus daarom wil ze in de faculteitsraad Geesteswetenschappen de belangen van de student breed vertegenwoordigen. Door haar sociale karakter staat ze graag voor iedereen klaar. “Juist in een tijd waarin we elkaar het hardst nodig hebben en de afstand groter is dan ooit moeten we er voor elkaar zijn”, zegt ze. Daarom wil ze ervoor zorgen dat alle studenten die problemen ervaren op korte termijn passende begeleiding krijgen. Om dat te bereiken is het belangrijk om de hulpprogramma’s die de UU aanbiedt beter bij studenten en tutoren onder de aandacht te brengen. Ook wil ze zich inzetten voor het versoepelen van de herkansingsregeling zodat meer studenten de kans krijgen om hun resultaat te verbeteren.”