Chiara Stam

“Ik wil dat de Universiteit Utrecht een plek is waar iedereen zich veilig voelt”

Chiara Stam

“Chiara is 22 jaar oud en studeert Media en cultuur (en een klein beetje Rechtsgeleerdheid). Met haar 1.50 meter is ze zeker niet de langste, maar ze probeert die lengte te compenseren met een enorm groot enthousiasme en heel erg veel ambitie. Naast haar studie is ze dan ook op dit moment voorzitter van de studentengeleding van de Faculteitsraad Geesteswetenschappen en is ze nog actief bij studievereniging AKT, waar ze vorig jaar de rol van voorzitter in het veertigste bestuur mocht invullen. In deze twee posities heeft ze vooral geleerd kritisch naar beleid te kijken. Verder zingt ze veel en danst ze (voornamelijk klassiek ballet voor de nieuwsgierige lezer).

Met haar gedrevenheid en kritische blik wil Chiara graag alle studenten vertegenwoordigen. De Universiteit Utrecht moet een plek zijn waar iedere student zich thuis voelt: ongeacht culturele achtergrond, gender of seksualiteit. Chiara wil zich dan ook vooral storten op de diversiteit en inclusie van de Universiteit. Daarnaast vindt Chiara het belangrijk dat de medezeggenschap zichtbaar is voor iedereen en dat iedere student zich gehoord voelt. Lijst VUUR geeft een stem aan iedere student. VUUR zet zich in voor jouw onderwijs en onze universiteit. VUUR is voor jou.”