SURE Week voor duurzame innovatie op De Uithof

29 september 2015 duurzaamheid evenement 0

Sinds jaar en dag zet VUUR zich in voor duurzaamheid! Daarom bezoeken we ook regelmatig evenementen over duurzaamheid om meer bewustwording te creëren en zelf nieuwe inspiratie op te doen.

SURE Week

Wil jij ook meedenken in het duurzaamheidsdebat, koers geven aan de Universiteit Utrecht en mooie activiteiten bijwonen? Volgende week is de SURE-week voor duurzame innovatie in de Uithof, waarin ook de Duurzame UU dag op 8 oktober valt. Mocht een of meerdere van onderstaande activiteiten je aandacht trekken, meld je aan onder vermelding van SURE 2015 + programmatitel via duurzaamheid@uu.nl.

Uitgebreide programmabeschrijving en andere activiteiten van de SURE zijn te vinden op de websites van de Universiteit Utrecht en SURE. De duurzaamheidscommissie van de fractie in de universiteitsraad zal ook aanwezig zijn.

Programma Duurzame UU

11.00 – 12.00

De toekomst van zonne-energie en zonnepanelen
@Green Office (Educatorium)

13.30 – 14.30

Sustainability Experience Tour
@Victor J. Koningsbergergebouw

13.30 – 15.00

Presentatie & Tour: Duurzaam innoveren geïnspireerd door de natuur
@Botanische Tuinen

15.30 – 17.00

Viering van de Green Office
@Green Office

Studium Generale: Duurzame 100

Daarnaast organiseert Studium Generale in samenwerking met dagblad Trouw op 9 oktober (Academiegebouw, vanaf 20.00 uur) de presentatie van de Duurzame 100 gepresenteerd in het kader van de Nationale Dag van de Duurzaamheid. Hierin wordt gedebatteerd over de oplossing van het voedselvraagstuk. Onder andere Bas Eickhout (Europarlementariër namens GroenLinks) zal een lezing komen geven. Meer informatie is te vinden op de website van de Universiteit Utrecht.