Verkiezingen

Kandidaten

Stem VUUR!

Over de verkiezingen

Wanneer en waarvoor zijn er verkiezingen?

Van 2 tot 4 juni 2020 vinden de verkiezingen aan de Universiteit Utrecht plaats! Stemmen kan via uu.nl/stem.

In elke laag van de organisatie van de Universiteit Utrecht praten studenten en medewerkers mee over het beleid en geven adviezen aan de verschillende bestuurlijke organen. Lijst VUUR is één van de partijen die meedoet en onderscheid zich door haar omvangrijke netwerk van ervaren medezeggenschappers, zowel in de universiteitsraad als in de faculteitsraden.

Hoe kan ik stemmen?

Tijdens de verkiezingen is het mogelijk om op VUUR te stemmen met je Solid-ID!

Kan ik zelf meedoen aan de verkiezingen?

Leuk dat je interesse hebt om kandidaat te staan voor VUUR! Voor de komende verkiezingen hebben we onze kandidaten al gevonden. Wil je Lijst VUUR wel steunen of volgend jaar meedoen? Word lid om op de hoogte te blijven van de allerlaatste ontwikkelingen en nu al mee te praten met de medezeggenschappers van 2020-2021.

Waarom zou ik op Lijst VUUR willen stemmen?

Lijst VUUR is een lokale partij die zich inzet voor de belangen van alle studenten aan de Universiteit Utrecht. Als enige partij is VUUR een organisatie die meedoet aan verkiezingen binnen de hele universiteit. Op deze manier kunnen wij de belangen van studenten uit veel verschillende faculteiten zo goed mogelijk behartigen. Omdat wij een vereniging zijn, kennen onze raadsleden elkaar ook goed. Kwaliteit vinden wij erg belangrijk. Daarom hebben al onze kandidaten ook een uitgebreide sollicitatieprocedure doorlopen en kan je erop vertrouwen dan onze kandidaten jou goed zullen vertegenwoordigen!

Ben je benieuwd naar onze standpunten per thema? Deze kun je nu hier lezen of klik op de link onderaan deze pagina om ons verkiezingsprogramma te downloaden! Geen zin om te lezen, maar wil je wel al meer weten over onze standpunten? Bekijk dan een van onze verzameling aan campagnefilmpjes gemaakt door de jaren heen!

Wat doet de universiteitsraad eigenlijk?

Tijdens de verkiezingen kun je onder andere stemmen voor de studentgeleding van de universiteitsraad. Wil je meer weten over wat de U-Raad precies voor jou betekent? Kijk dan het onderstaande filmpje!

Lees hier ons volledige verkiezingsprogramma