Christmas goals: Nandika Mogha

6 december 2020 Christmas goals medezeggenschap 0

Christmas goals: Nandika Mogha

“As students, we need to rethink our approach towards research and education in a way that our relationship with the environment is renewed. Utrecht University has set many impressive long term goals in terms of sustainability and student participation. I hope to take some short term steps on the journey of realising these goals.”

Nandika Mogha

Nandika is als bewoner van UCU een echte Utrechtse student geworden. De ervaring die ze heeft opgedaan bij de Green Office wil ze dit jaar inzetten om de universiteit duurzamer en innovatiever te maken. Ook is ze als fractieleider van VUUR in de universiteitsraad een belangrijke schakel met de achterban.

Nandika’s Projecten

Dit jaar hoopt Nandika binnen de universiteit een orgaan op te richten dat zich primair richt op het mogelijk voor studenten om zich bezig te houden met duurzame start-ups en sociaal ondernemerschap. Ze gelooft dat de universiteit veel te bieden heeft op het gebied van netwerken, incubatie en onderzoeksmiddelen voor studenten die op zoek zijn naar dat extra zetje dat van hun idee een start-up maakt. “Uiteindelijk hopen we deze start-ups te integreren binnen de universiteit en campussen zelf om zo een circulaire economie te creëren. We zoeken ook naar manieren om samen te werken met andere universiteiten. Hoe meer studenten, hoe meer ideeën, hoe meer duurzame ontwikkeling. “

Nandika hoopt ook stappen te zetten om de zichtbaarheid van de studentenraad te vergroten, vooral bij University College Utrecht. “Onze validiteit en relevantie als raad neemt toe naarmate het aantal studenten dat deelneemt aan verkiezingen, discussies en beslissingen ook toeneemt. Ik denk dat UCU een ongelooflijk diverse populatie is in termen van meningen, ideeën en achtergrond. Ik hoop de kracht die daar ligt te benutten.“